Released stress and the damaged done

Sebenarnya aku ni memang dibelenggu stress ke?
2 minggu berturut weekend pjg (3 hari) dan aku dengan jayanya tak keluar rumah kecuali turun buang sampah dan bukak pintu amik makanan yang rider Grab hantar/sangkut kat gril umah.
Sis bukanlah murung ye duk umah. Antara kejayaan/pencapaian sis selama duk umah sabtu ahad senin tu adalah:
- habiskan 3 novel (bukan novel centa ya)
- marathon few series. Korea, english after dpt tau buleh tebus voucher free apps viu, wetv n iqiyi. (rugi lambat tau)
- kemas rumah
- menggemuk dengan jayanya
- shopping online (masalah terbesar)

Maklumlah sis perasan yang sis tengah stress. Jadi bila Bath & Body Works buat sales. Sis terjebak. Baca review sana sini. End up byk plak la aku beli BBW yg aromatherapy. To be exact Eucalyptus + Spearmint.
To tell the truth aku pon x tau bau E+U tu pon. Tp ade bc review sorg pompuan ni cakap on 3 wicks candle E&U ni sejam then katup pintu bilik jap. Lps tu matikan lilin n msk tido rasa ilang STRESS. So aku pon dihasut dengan godaan syaitoniirojim. Beli.
Tengok plak PS yang aku biasa beli jual murah. Aku beli. Siap aku sambar perfume (yg akhirnya aku tau salea sogo member kad n harga murah 20 hengget dr PS aku tu).
Makin stress lagi aku beli mcm2 lagi. 
 
Ya Tuhan. Aku ni macam kerasukan roh Shopaholic plok.
 Yg order online valiram dh antar n sampai 30hb dah. Yg order dgn PS company delivery tu peram seminggu barang aku. 
 
Jadi untuk menghilangkan stress aku ni, jap lagi aku nak g bakar la lilin E+U ni. Konon2 lilin lavender vanilla tu nk bg tuk adiah besday someone. Tapi aku fikir lain la rasanya bab adiah tu. Sebab barang2 aku beli dalam gambar atas tu niat nak ilang stress kirenya semua barang aku lah.
Sekian. 

Cik Wata
Putrajaya

Comments

Popular posts from this blog

cerita tak move on ego melangit

Orang Kecil dan Orang Besar

excitement itu sudah pudar